خسارت هایی که تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان قرار نمی گیرد

خسارت هایی که تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان قرار نمی گیرد

یکی از مهمترین مشاغلی که با جان انسان سر و کار دارد، حرفه پزشکی است. پزشکان باید از دانش علمی و عملی ایده آل برخوردار باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن و بدون بروز خطراتی برای بیمار، نسبت به درمان آن اقدام نمایند. اما به هر حال میزان ریسک در پزشکی بالا بوده و به ویژه در عمل های جراحی امکان موفق نبودن عمل وجود دارد. پزشکان بهتر است قبل از شروع کار به طور رسمی، حتما بیمه مسئولیت پزشکان را تهیه نمایند تا در صورت بروز حوادث و خسارت هایی مطابق با آنچه در قرار بیمه نامه ذکر شده است، جبران خسارت بر عهده شرکت بیمه گر قرار گیرد.

اما پزشکان محترم لازم است بدانند که برخی از خسارت ها در حیطه تعهدات شرکت بیمه گر قرار نداشته و در صورتی بروز چنین مواردی، جبران خسارت بر عهده پزشک مربوطه خواهد بود. لذا آگاهی از این موارد به منظور استفاده بهتر از بیمه مسئولیت پزشکان الزامی است که عبارتند از:

۱-   در صورتی که پزشک معالج عمل و یا روش های درمانی را به کار گیرد که در حیطه تخصصی او نباشد، مسئولیت هر گونه خسارت و آسیب و جبران آن به عهده خود پزشک خواهد بود.

۲-   عمل های زیبایی در گروه خسارت های تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکی قرار نمی گیرد هر چند برخی از شرکت های بیمه با گرفتن حق بیمه اضافی از این موارد نیز حمایت می کنند.

۳-   در صورت بروز آسیب ناشی از بیهوشی های عمومی که خارج از محدوده بیمارستان یا درمانگاه انجام شده است، شرکت بیمه گر تعهدی در قبال خسارت ندارد.

۴-   اگر پزشک معالج در زمان درمان بیمار از مواد مخدر، مواد روان گردان، انواع مشروبات و… استفاده کرده باشد که اختلالت روانی وی منجر به بروز آسیب در بیمار شده باشد در این صورت مسئولیت خسارت و جبران هزینه بر عهده خود پزشک بوده و شرکت بیمه گر تعهدی ندارد.

۵-   عمل های جراحی و همچنین روش های درمانی که خارج از قوانین و مقرارت فعلی کشور باشد در صورت ایجاد حادثه و خسارت، در گروه تعهدات شرکت بیمه گر قرار ندارند.

۶-   لازم به ذکر است که خسارت وارده به منسوبین درجه یک (سبب و نسبی) ناشی از معالجه و یا جراحی در حیطه تعهدات بیمه مسئولیت پزشکان قرار نمی گیرد.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

چهارده − شش =