انواع بیمه های مسئولیت (قسمت اول)

انواع بیمه های مسئولیت (قسمت اول)

بر طبق قوانین کشوری، شما به عنوان یکی از صاحبان سرمایه در حرفه خود موظف هستید مسئولیت هر گونه خسارت وارده به دیگران که ناشی از فعالیت های شما باشد را برعهده گرفته و این خسارت را جبران نمایید. در اغلب موارد زیان وارده سنگین است. بنابراین عاقلانه است که قبل از شروع به کار، بیمه مسئولیت را متناسب با فعالیت خود تهیه نمایید. این بیمه نامه انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما

هر کارفرما نسبت به آسیب ها و خسارت های وارده به کارکنان خود، مسئول است. حال اگر کارکنان تحت پوشش بیمه مسئولیت باشند، جبران زیان های وارده بر عهده شرکت بیمه گر خواهد بود. انواع بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان عبارتند از:

–       بیمه مسئولیت پیمانکاران در فعالیت های عمرانی، ساخت و ساز و… در قبال کارگران و کارکنان

–       بیمه مسئولیت کارفرمایان در واحدهای تجاری، بازرگانی و تولیدی

بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای

در صورتی که فعالیت شما منجر به آسیب و خسارت به دیگران گردد، جبران خسارت برعهده شما خواهد بود. فرض کنیم که کوتاهی پزشک در درمان، منجر به بدتر شدن حال بیمار شده و یا این که مشخص شود خرابی بخشی از ساختمان به دلیل عدم فعالیت درست مهندس مربوطه رخ داده است. لازم به ذکر است که در بیمه مسئولیت حرفه ای تنها خسارت هایی تحت پوشش قرار می گیرد که ناشی از فعالیت بیمه گذار باشد. برای مثال اگر در مطب دندانپزشکی در حین کار، سقف ریزش کرده و به بیمار آسیب وارد شود مسئولیت خسارت برعهده دندانپزشک نبوده بلکه مهندس ساختمان باید هزینه را پرداخت نماید. بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای این قبیل خسارت ها را تحت پوشش قرار می دهد. از جمله انواع این بیمه نامه شامل:

–       بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسان

–       بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان، پیراپزشکان، دندانپزشکان و…

–       بیمه مسئولیت حرفه ای مسئول فنی در واحدهای درمانی

–       بیمه مسئولیت حرفه ای مدیران

–       بیمه مسئولیت حرفه ای شرکت های متخصص در زمینه نصب و  نگهداری از آسانسور

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

سه × پنج =