انواع بیمه های مسئولیت (قسمت دوم)

انواع بیمه های مسئولیت (قسمت دوم)

در قسمت قبل بیان کردیم که با توجه به تنوع کسب و کرا در دنیا، بیمه مسئولیت برای انواع مشاغل تعریف شده و حتی اگر حرفه شما در گروه بیمه نامه های مسئولیت قرار ندارد، شما می توانید درخواست صدور بیمه نامه برای خود را داشته باشید. فراموش نکنید که حادثه هیچگاه خبر نمی کند و حتی اگر شما تمامی اصول ایمنی را رعایت کرده باشید باز هم ممکن است در اثر عوامل پیش بینی نشده، خسارتی در حیطه مسئولیت کاری شما به دیگران وارد شود. لذا برخورداری از بیمه مسئولیت نوعی تضمین سرمایه برای شما خواهد بود. در ادامه قسمت قبل، در این مقاله به بررسی سایر انواع بیمه مسئولیت خواهیم پرداخت.

بیمه مسئولیت مدنی تولید کننده در قبال مصرف کننده

تولید کننده وسایل برقی خانگی و صنعتی، دستگاه ها، مواد غذایی و… باید تمامی اصول ایمنی را رعایت نمایند تا استفاده کننده در زمان کار با تجهیزات و یا مصرف ماده غذایی، دچار آسیب نشود. فرض کنیم که در یک کارخانه به دلیل نقص فنی یک دستگاه، کارگر دچار آسیب شده است در این صورت مسئولیت هزینه درمان و حتی دیه برعهده شرکت تولید کننده دستگاه خواهد بود. البته لازم به ذکر است که بیمه مسئولیت مدنی تولید کننده در قبال مصرف کننده، خسارت وارده به دستگاه یا مواد غذایی را پوشش نمی دهد بلکه آسیب وارده به مصرف کننده در اثر استفاده از دستگاه یا ماده غذایی را تحت حمایت خود قرار می دهد.

بیمه مسئولیت مدنی ناشی از قرارداد

زمانی که بین مالک و مستاجر قراردادی تنظیم می گردد، مستاجر نسبت به سلامت ساختمان و ملک اجاره ای، مسئولیت داشته و خسارت های وارده به اموال اجاره ای را باید پرداخت نماید. دو نمونه بارز این نوع بیمه نامه شامل:

–       بیمه مسئولیت مدنی مستاجر در قبال مالک و برعکس

–       بیمه مسئولیت مدنی پیمانکار در قبال کارفرما

بیمه مسئولیت مدنی عمومی

این نوع بیمه نامه تمام خسارت های وارده به اشخاص دیگر در حین فعالیت های شما را تحت پوشش قرار داده و خسارت های وارده را جبران می کند.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

چهار × 5 =