شرایط ابطال بیمه شخص ثالث

در هر کسب و کاری احتمال بروز حوادثی وجود دارد که به صورت ناخواسته و غیر قابل پیش بینی رخ داده و علی رغم این که شما تمامی اصول ایمنی را رعایت کرده اید اما این حوادث سد ایمنی شما را رد کرده و خسارت هایی را به بار می آورند که گاها جبران آن ها بسیار سنگین خواهد بود. لذا عاقلانه ترین کار در بدو ورود به یک حرفه و راه اندازی کسب و کار این است که از بیمه مسئولیت استفاده شود.

بیمه نامه های مسئولیت از شما حمایت می کنند تا در صورتی که در حین انجام کار، به کارگران و کارمندان تحت پوشش شما و حتی به افراد شخص ثالث خارج از پروژه آسیبی وارد شود، جبران خسارت بر عهده شرکت بیمه گر باشد. با توجه به این که شغل ای موجود در کشور تنوع زیادی دارند به همین دلیل تنوع بیمه نامه های مسئولیت بالا بوده و در نتیجه هر کدام شرایط خاص خود را دارند. اما شاید این مطلب برای شما جالب باشد که امکان فسخ قرارداد بیمه مسئولیت در هر زمان از اعتبار بیمه نامه وجود دارد که ابطال بیمه نامه مسئولیت منوط به شرایطی انجام خواهد شد.

فسخ قرارداد بیمه نامه های مسئولیت

ابطال بیمه نامه مسئولیت چه از طرف بیمه گذار و چه از طرف بیمه گر نیاز به شرایطی دارد و در غیر این صورت امکان نخواهد داشت.

شرایط ابطال بیمه نامه مسئولیت از جانب بیمه گر

۱-   عدم پرداخت حق بیمه و حق بیمه های اضافی از سوی بیمه گذار در زمان های تعیین شده

۲-   در زمان تشدید خطر و عدم موافقت بیمه گذار برای پرداخت حق بیمه اضافی

۳-   کتمان و یا عدم صدق گفتار از طرف بیمه گذار در مورد وضعیت خطر و احراز آن در قبل از بروز خسارت

شرایط ابطال بیمه نامه مسئولیت از طرف بیمه گذار:

۱-   اگر تشدید خطر کم شده و یا از بین برود و شرکت بیمه گر حاضر به کاهش حق بیمه نباشد.

۲-   ورشکستگی شرکت بیمه گر

نکته:

اگر قرارداد از سوی بیمه گر فسخ شود، باید حق  بیمه مدت زمان باقی مانده از اعتبار قرارداد به صورت روز شمار محاسبه شده و به بیمه گذار عودت داده شود ولی اگر درخواست ابطال بیمه نامه از سوی بیمه گذار باشد در این صورت حق بیمه به صورت تعریف کوتاه مدت محاسبه شده و به فرد بازگردانده می شود.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

9 − 3 =