در مورد بیمه مسئولیت چه می دانید

در مورد بیمه مسئولیت چه می دانید

در مورد بیمه مسئولیت چه می دانید

همه ما از زمانی که فعالیتی را در جامعه آغاز می کنیم، در قبال دیگران مسئولیت داریم که اعمال ما منجر به آسیب به دیگران نشود. فرض کنیم که شما در حال ساخت و ساز هستید که در حین کار، به شخص ثالث در حین عبور از پروژه ساختمانی شما آسیب وارد می شود.

چون این اتفاق تحت مسئولیت شما بوده است در نتیجه باید تمام هزینه های درمان، دیه و یا خسارت وارد به امال شخص ثالث را پرداخت کنید. پس قبل از این که شروع به کار کنید توصیه می کنیم که بیمه مسئولیت را خریداری نمایید. بیمه مسئولیت تمام خسارت های وارده به کارکنان و کارمندان تحت نظارت شما و همچنین اشخاص شخص ثالث را جبران خواهد کرد.

انواع زیان های وارده به دیگران از نظر بیمه مسئولیت

۱-   زیان های جسمی

این دسته از زیان ها منجر به آسیب جسمی به شخص و یا اشخاص ثالث می شود که هزینه درمان، دیه، نقص عضو و… توسط بیمه مسئولیت پرداخت خواهد شد.

۲-   زیان های مالی

منظور از زیان ها مالی، خسارت هایی است که تحت مسئولیت شما به اموال دیگران وارد می شود. برای مثال شما در حین تخریب یک بنا برای شروع ساخت و ساز، باعث بروز خسارت به ساختمان های مجاور می شوید که جبران خسارت بر عهده شما خواهد بود.

نکاتی در مورد خرید بیمه مسئولیت:

۱-    این بیمه نامه تنها زمانی به تعهدات خود عمل می کند که برای بیمه گر ثابت شود بیمه گذار تمامی اصول ایمنی را رعایت نموده و تمامی روش ها برای جلوگیری از آسیب به دیگران را اعمال نموده است.

۲-   در صورتی که بیمه گذار تمایل به پرداخت اقساطی حق بیمه مسئولیت داشته باشد، باید براساس توافق قبلی و تاریخ های تعیین شده توسط کارشناس بیمه، پرداخت به موقع را انجام دهد تا بیمه گر نیز به تعهدات خود عمل نماید.

۳-   تفاوت عمده بیمه مسئولیت نسبت به سایر بیمه نامه، تنوع بیمه نامه برحسب نوع فعالیت است. به این معنا که شما برحسب حرفه ای که در جامعه دارید می توانید بیمه مسئولیت مناسب را تهیه کنید.

در مورد بیمه مسئولیت چه می دانید

/ بیمه مسئولیت / برچسب ها:

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

شانزده − چهارده =